dimecres, 20 de març del 2013

En què consisteix el projecte?

Es tracta d’un projecte psicopedagògic que té com a principal objectiu millorar l’atenció a la diversitat, en concret d’un sector d’alumnes amb una presencia minoritària als centres i que sovint passen desapercebuts pels mestres perquè no presenten dificultats d’aprenentatge, però que encara així cal planificar i organitzar un pla d’intervenció psicopedagògic específic que els permeti identificar-los i cobrir satisfactòriament les seves necessitats educatives especials posant a la seva disposició aquells recursos i eines educatives que més s’adaptin a cada cas. Es tracta del col·lectiu amb Altes Capacitats.

Els subjectes implicats en el procés són primer, els alumnes de 4rt B (26 en total, entre els quals es troben les dues nenes de les que hi ha sospita de superdotació) i posteriorment seran seleccionats aquells que, a través de la prova col·lectiva BadyG E2, donin un nivell més alt en rendiment acadèmic respecte a la resta de companys de classe.

La idea sorgeix de manera imprevista, arrel de la demanda que fa una mestra de quart de primària al gabinet psicopedagògic i a la crida d’atenció que fa la directora de l’escola davant la necessitat de concretar un protocol d’actuació pels alumnes que es troben en un nivell d’aprenentatge més avançat que la resta. La problemàtica que ens fa arribar aquesta mestra es que a la seva classe hi ha dues nenes, les quals tenen un rendiment, un ritme de treball i una forma de procedir en les tasques escolars, superior a la resta de companys d’aula i sospita que podrien ser superdotades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada