FASE I:
ANÀLISI DEL CONTEXT I DIAGNÒSTIC (Part 2.2) (CONTINUACIÓ)
El segon recurs que vaig aplicar a nivell individual a cada nen/a va ser un test que mesura la Intel·ligència No Verbal apreciant l'habilitat cognitiva del subjecte sense la influència del llenguatge anomenat TONI-2.
Aquest té com a objectiu mesurar la capacitat per a resoldre problemes amb figures abstractes, lliure de tota influència del llenguatge. Està pensat per ser aplicat en subjectes que es troben en edats compreses entre 5-85 anys. Existeixen dues formes equivalents a escollir A i B; cadascuna d'elles està formada per 55 elements (sèries incompletes amb símbols i figures on sempre falta algun element i consisteix en escollir la que correspongui entre un seguit d'opcions) ordenats de menys a més dificultat a mesura que va avançant el subjecte. En el càlcul dels resultats, primer és necessari establir quina és la puntuació llindar del subjecte ( últim element després de dur a terme 5 respostes correctes consecutives) i la puntuació sostre (últim element després de cometre 5 errors consecutius). Així doncs els resultats apareixeran amb la suma de la puntuació llindar més els elements correctes fins la puntuació sostre.
El segon recurs que vaig aplicar a nivell individual a cada nen/a va ser un test que mesura la Intel·ligència No Verbal apreciant l'habilitat cognitiva del subjecte sense la influència del llenguatge anomenat TONI-2.
Aquest té com a objectiu mesurar la capacitat per a resoldre problemes amb figures abstractes, lliure de tota influència del llenguatge. Està pensat per ser aplicat en subjectes que es troben en edats compreses entre 5-85 anys. Existeixen dues formes equivalents a escollir A i B; cadascuna d'elles està formada per 55 elements (sèries incompletes amb símbols i figures on sempre falta algun element i consisteix en escollir la que correspongui entre un seguit d'opcions) ordenats de menys a més dificultat a mesura que va avançant el subjecte. En el càlcul dels resultats, primer és necessari establir quina és la puntuació llindar del subjecte ( últim element després de dur a terme 5 respostes correctes consecutives) i la puntuació sostre (últim element després de cometre 5 errors consecutius). Així doncs els resultats apareixeran amb la suma de la puntuació llindar més els elements correctes fins la puntuació sostre.
Encara que en un principi aquesta prova esta especialment indicada per subjectes afàsics, subjectes amb problemes greus del llenguatge, persones sordes o que tenen dificultats auditives, subjectes que no
tenen un domini suficient de l’idioma i que per tant no són capaces de llegir o
escriure, persones que tenen dificultats d’aprenentatge, individus que a causa d’una paràlisi cerebral, traumes neurològics severs, lesions
al cap o cops i altres similars, tenen dificultats lingüístiques o
motrius; vaig pensar que també em seria de molta ajuda per complementar i contrastar puntuacions amb altres proves aplicades (BadyG i Wisc IV) en el procés de diagnòstic d'Altes Capacitats amb l'objectiu de comprovar realment si la causa
de l'alt CI d'aquests alumnes era principalment per causes externes a l'alumne
(estimulació dels pares, aprenentatge precoç, ...) o pel contrari el nen/a ja
porta internament una estructura cognitiva complexa que li dona aquesta
capacitat intel·lectual, deixant de banda l'ús del llenguatge.
Valoració:
És un test que havia aplicat només una vegada a les pràctiques anteriors i considero que la seva execució és molt ràpida (en aquesta podia agafar 3-4 alumnes i acabar-los en el mateix dia) i senzilla , tant pel psicopedagog/a com pel subjecte que l'està realitzant ja que és fàcil la seva comprensió. La part negativa està en el fet que s'ha d'anar molt en compte a l'hora d'analitzar els resultats que aporta perquè aquests no són gaire exactes i la interpretació dels resultats s'ha de fer tenint consciència que existeix un marge d'error que tendeix a treure els resultats a l'alça.
És un test que havia aplicat només una vegada a les pràctiques anteriors i considero que la seva execució és molt ràpida (en aquesta podia agafar 3-4 alumnes i acabar-los en el mateix dia) i senzilla , tant pel psicopedagog/a com pel subjecte que l'està realitzant ja que és fàcil la seva comprensió. La part negativa està en el fet que s'ha d'anar molt en compte a l'hora d'analitzar els resultats que aporta perquè aquests no són gaire exactes i la interpretació dels resultats s'ha de fer tenint consciència que existeix un marge d'error que tendeix a treure els resultats a l'alça.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada