dimarts, 9 d’abril del 2013



FASE I: ANÀLISI DEL CONTEXT I DIAGNÒSTIC (Part 1)

El primer pas que vaig considerar essencial per començar aquest pla d'actuació psicopedagògic va ser:


Conèixer el nivell acadèmic del grup per seleccionar aquells que destaquen per damunt.

Com ho vaig fer?


Primer de tot, abans de començar res,  vaig anar a parlar amb la tutora de 4rtB de primària (grup en el qual es centra el projecte) per fer-li una sèrie de preguntes  que em permetessin conèixer de manera general el rendiment i el comportament del grup-classe, saber la seva opinió al respecte, quin és el seu modus operandi durant els processos d'ensenyament i aprenentatge i saber en quin grau s'implicarà i col·laborarà durant el transcurs de l'aplicació del projecte. 

A més a més de comentar-li alguns canvis respecte a la forma de plantejar la demanda inicial que ens va fer la tutora al gabinet psicopedagògic, els quals consistien en ampliar el radi d'actuació passant de les dues alumnes seleccionades per la tutora a dur a terme una procés de diagnòstic col·lectiu que permetés detectar-ne uns de nous a la mateixa classe.

Així doncs, el procés de diagnòstic el vaig iniciar aplicant una prova col·lectiva anomenada BadyG E2 amb la finalitat de conèixer el nivell intel·lectual i d'aptituds generals de tots els alumnes. La prova es va desenvolupar en dues sessions de 45 min cadascuna en un total de 26 alumnes/as. Les condicions per dur a terme aquest test eren molt específiques: un espai ampli sense sorolls perquè es mantingui al màxim els nivells de concentració i facilitar la comunicació de les instruccions a seguir per realitzar la prova, amb bona il·luminació, amb les taules separades per evitar que es copiïn dels companys, etc.

Un cop finalitzat el BadyG vaig procedir a la seva correcció, a la extracció dels resultats en valors de CI i centils i finalment a la interpretació dels resultats mitjançant l'ús de gràfiques de línies individuals per a cada alumne/a i una grupal perquè la representació dels resultats obtinguts quedés més clara i més organitzada a primera vista ja que d'aquesta última en vaig fer una còpia per la tutora de manera que tingués constància de les dades obtingudes en aquesta prova col·lectiva.  

Amb tots els alumnes distribuïts per centils a les gràfiques vaig prendre la decisió de seleccionar aquells que es trobaven en un centil igual o superior a 80, ,es a dir, aquells que es troben en un nivell de rendiment lleugerament superior a la mitjana dels seus companys de classe, que finalment van resultar ser 8 (5 nenes i 3 nens). 

El segûent pas en el diagnòstic d'altes capacitats va ser l'aplicació d'altres proves, ara de caire individual, a aquests alumnes seleccionats de manera que es vagi establint un perfil de l'estudiant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada