FASE I: ANÀLISI DEL CONTEXT I DIAGNÒSTIC (Part 1)
El primer pas que vaig considerar essencial per començar aquest pla d'actuació psicopedagògic va ser:
Conèixer el nivell acadèmic del grup per seleccionar aquells que destaquen per damunt.
Com ho vaig fer?
Primer de tot, abans de començar
res, vaig anar a parlar amb la tutora de 4rtB de primària (grup en el
qual es centra el projecte) per fer-li una sèrie de preguntes que em
permetessin conèixer de manera general el rendiment i el comportament del
grup-classe, saber la seva opinió al respecte, quin és el seu modus
operandi durant els processos d'ensenyament i aprenentatge i saber en
quin grau s'implicarà i col·laborarà durant el transcurs de l'aplicació
del projecte.
A més a més de comentar-li alguns
canvis respecte a la forma de plantejar la demanda inicial que ens va fer
la tutora al gabinet psicopedagògic, els quals consistien en ampliar el radi
d'actuació passant de les dues alumnes seleccionades per la tutora a dur a
terme una procés de diagnòstic col·lectiu que permetés detectar-ne uns de
nous a la mateixa classe.
Així doncs, el procés de diagnòstic
el vaig iniciar aplicant una prova col·lectiva anomenada BadyG E2 amb la
finalitat de conèixer el nivell intel·lectual i d'aptituds generals de tots els
alumnes. La prova es va
desenvolupar en dues sessions de 45 min cadascuna en un total de 26 alumnes/as.
Les condicions per dur a terme aquest test eren molt específiques: un
espai ampli sense sorolls perquè es mantingui al màxim els nivells de
concentració i facilitar la comunicació de les instruccions a seguir per
realitzar la prova, amb bona il·luminació, amb les taules separades per evitar
que es copiïn dels companys, etc.
Un cop finalitzat el BadyG vaig
procedir a la seva correcció, a la extracció dels resultats en valors de CI
i centils i finalment a la interpretació dels resultats mitjançant l'ús de
gràfiques de línies individuals per a cada alumne/a i una grupal perquè la
representació dels resultats obtinguts quedés més clara i més organitzada
a primera vista ja que d'aquesta última en vaig fer una còpia per la tutora
de manera que tingués constància de les dades obtingudes en aquesta prova
col·lectiva.
Amb tots els alumnes distribuïts per centils a les gràfiques vaig prendre la
decisió de seleccionar aquells que es trobaven en un centil igual o
superior a 80, ,es a dir, aquells que es troben en un nivell de rendiment lleugerament
superior a la mitjana dels seus companys de classe, que finalment van resultar
ser 8 (5 nenes i 3 nens).
El segûent pas en el diagnòstic
d'altes capacitats va ser l'aplicació d'altres proves, ara de caire
individual, a aquests alumnes seleccionats de manera que es vagi establint
un perfil de l'estudiant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada