CONCLUSIONS FINALS
Havent arribat a aquest punt, és el moment de reflexionar sobre les sensacions que m,ha deixat el desenvolupament d'aquest segon període de pràctiques, que com en l'anterior, van tenir lloc a l'escola Ateneu Instructiu.
La meva valoració respecte als mesos que vaig estar aplicant el meu meu projecte d'intervenció és molt positiva, em sento bastant satisfeta, primer de com ha anat progressant dia a dia el pla de treball pensat prèviament, coordinat i aplicat després juntament amb la participació de les parts implicades en ell, els alumnes, docents i pares. Encara que sempre tot es pot millorar, en general, estic contenta, considerant que ho feia per primer cop . Al principi, quan encara no havia començat res, vaig tenir alguns dubtes de poder portar a la pràctica tot allò que tenia en ment, creia que potser havia plantejat el repte projecte amb massa ambició per poder-ho portar tot a terme jo sola, tenint en compte que arribava el moment en que tots havíem de demostrar que podíem exercir les tasques, la responsabilitat i el rol professional dels psicopedagogs en el context escolar formal, un àmbit d'actuació on contínuament van apareixent noves demandes i nous desafiaments educatius.
Poc a poc, a mesura que anava avançant i veia que podia assolir-ho tot tal i com volia, em vaig anar engrescant i agafant confiança en mi mateixa i transmetre-la als altres, que considero que era imprescindible per implicar i fer creure als demés que era important treballar tots en una mateixa direcció cap al mateix objectiu per aconseguir els millors resultats possibles.
A més a més, aquest fet em va suposar una bona oportunitat per conèixer amb més profunditat la realitat del fenomen de les altes capacitats, un tema que sempre m'havia interessat especialment i té més valor encara que ho vaig poder experimentar en un context real i en situacions i casos reals.
Segon, la relació amb la tutora, alumnes i pares va ser molt bona. L'actitud que van mostrar durant tot el procés va ser immillorable i en tot moment és van mostrar molt participatius, interessats i motivats. En cap moment m'han posat obstacles o s'han mantingut reticents al projecte, sinó al contrari, sempre estaven disposats a aportar el que fos necessari a cada moment. Això va facilitar moltíssim que es pogués dur a terme un sistema principal en el que es basa la intervenció, que és el treball cooperariu i col.laboratiu.
Finalment, el vincle amb les psicopedagogues del centre ha continuat sent igual de bo que en el primer pràcticum. Va existir i existeix tal relació de confiança i companyonia que sempre que he tingut algun dubte, els hi he plantejat alguna idea, proposta o he necessitat accedir als recursos específics que només em poden aportar elles. Totes teníem la llibertat per donar la nostra opinió sempre respectant i valorant els diferents punts de vista, no com una oportunitat per discutir sense escoltar a l'altre, sinó com un camí per arribar a solucions comunes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada