dissabte, 11 de maig del 2013

FASE 2: PLA DE TREBALL CURRICULAR

Primeres valoracions sobre l'aplicació del model d'adaptació curricular estructurat i elaborat anteriorment en la dinàmica a l'aula.

Perquè és va dur a terme aquesta primera avaluació?

Era molt important un cop acabada l'elaboració l'adaptació i aplicada amb els alumnes/as que han obtinguts puntuacions altes en les diferents proves que mesuren les capacitats intel·lectuals, fer una primera observació i recollir les impressions inicials sobre com està sent rebuda per aquest grup de nens/es, acceptació i integració d'aquests canvis en la rutina diària a l'aula, actitud i desimboltura de la tutora a l'hora de presentar les activitats, etc. És a dir, recollir informació inicial que ens doni una idea aproximada de com s'està acollint a classe, a través de diferents fonts, una d'elles l'observació directa realitzada per a mi i les altres, extretes de la opinió de la tutora i del grup d'alumnes.

D'aquesta manera, si és fa d'aquesta manera, tindrem l'opció de modificar o eliminar tots aquells aspectes que no estan funcionant bé.

Quines conclusions van sortir després d'aquest primer anàlisi?

- Els alumnes van rebre amb molt d'interès i molta motivació tant la forma de plantejar les activitats com els continguts d'aquestes. Consideraven que eren més divertides, més interessants que les activitats d'ampliació que hi ha en els llibres de text que fan servir a classe. 
- A més a més del valor recreatiu que donen a aquests exercicis, també pensaven que aquests els permetia dur a terme un treball més autònom, creatiu i d'investigació que va més enllà de reproduir els continguts, sinó que requereixen un cert esforç i un cert treball d'investigació.
- No hi ha una pressió per part de la mestra amb una data d'entrega rígida o la imposició d'una forma de fer les coses. Cadascú aplica les estratègies que millor els hi funciona.
- Treball en parelles o petit grup, opinen que treballen millor en grups reduïts o sols.
-  Al principi li va costar una mica a la tutora adaptar la seva manera de fer a l'aula i seguir una metodologia diferent i més innovadora a la que està acostumada. Malgrat aquesta petita dificultat, l'actitud de la tutora va ser en tot moment molt bona i es va implicar al màxim posant tot l'esforç en la seva tasca més de mediar que de dirigir.
- En les activitats es tracten qüestions transversals que poden ser tractades en altres àrees del currículum.



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada