dimarts, 7 de maig del 2013

FASE 2: PLA DE TREBALL CURRICULAR

Treball de recerca fora de l'escola: Consulta del currículum i programació escolar de 4rt de primària i recerca de material didàctic innovador.

Aquest projecte no només té lloc al centre escolar o al gabinet psicopedagògic, sinó que també va ser necessari dur a terme un treball d'investigació fora pel meu compte, amb la finalitat de tenir més coneixements i una idea més clara de quin plantejament curricular que s'està aplicant a l'aula d'aquests alumnes i quines són les exigències pròpies d'aquesta etapa que s'indiquen al currículum escolar oficial, no de totes les àrees, sinó d'aquelles considerades com troncals o bàsiques com el català, castellà, matemàtiques i coneixement del medi. 

Perquè centrar aquest treball d'enriquiment/ampliació en aquestes àrees curriculars?

Vaig considerar que valorant la durada de les pràctiques, i per tant de la meva intervenció com a psicopedagoga en el centre que era reduïda i també pensant a quina alçada de curs estàvem, era necessari planificar una adaptació curricular que s'adaptés a aquestes circumstàncies. A més a més, tenint en compte que no hi ha cap precedent anterior en el centre sobre com dur a terme un pla de treball curricular conjunt específic per a alumnes amb Altes Capacitats Intel·lectuals, el millor era començar poc a poc per les matèries bàsiques i si el resultat obtingut en l'aplicació i execució d'aquest a l'aula és positiu, ampliar el camp d'intervenció a totes les àrees del currículum.


A més a més dur a terme aquesta tasca totalment analítica sobre el currículum escolar, també vaig procedir a realitzar un treball més d'investigació i recerca amb l'objectiu de trobar i recollir evidències escrites d'experiències en altres escoles que ja han posat a la pràctica aquest tipus d'adaptacions amb aquests alumnes específics i material didàctic nou, diferent al material que normalment  fan servir a classe on en general, les activitats i exercicis que es presenten no donen joc a que l'alumne/a pugui expandir el seu rendiment acadèmic, interès i motivació per aprendre coses noves, autogestió del seu propi procés d'aprenentatge, etc. D'aquí la necessitat de buscar recursos didàctics, per després utilitzar-los com a exemple a l'hora de dur a terme l'adaptació curricular, que ofereixin una alternativa didàctica molt més atractiva i creativa pels alumnes tenint en compte les seves preferències i propostes suggerides prèviament durant les sessions grupals de definició d'estils d'aprenentatge dels nens/es seleccionats un cop obtingut el diagnòstic final.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada