dijous, 9 de maig del 2013

FASE 2: PLA DE TREBALL CURRICULAR

Orientació i participació durant les sessions conjuntes amb la tutora per compartir experiències i prendre decisions sobre l'organització, estructura i aplicació dels continguts/activitats de l'adaptació curricular a l'aula.

Prèviament, abans de començar de ple amb l'adaptació curricular en si mateixa, vaig posar-me en contacte amb la tutora per consultar dates disponibles i comentar-li les idees i conclusions expressades pels alumnes en el procés anterior de com i què els hi agradaria aprendre. D'aquesta manera, se li donara a la mestra un petit marge  la mestra per reflexionar sobre el que han demanat els seus alumnes/as i començar, amb unes idees ja preparades i pensades, la confecció d'un model d'enriquiment/ampliació del currículum amb la finalitat d'oferir aprenentatges més rics i variats modificant en profunditat i extensió el contingut i la metodologia . 

El procés complet del pla d'adaptació específic a aquests alumnes de quart de primària de cara al tercer trimestre de curs, es va desenvolupar en set sessions d'1h i mitja aproximadament, les quals un cop concertats els dies que la tutora tenia un buit en el seu calendari docent, els anotàvem en un calendari que teníem ambdues perquè quedés tot molt més clar i no és produís cap "despiste" per cap de les parts implicades en aquesta tasca.

Procediment seguit durant les sessions:

1º.- Estona per compartir opinions respecte a com està plantejada cada àrea del currículum a classe amb aquests alumnes, metodologia, estratègies, organització a l'aula treball en la motivació d'aquesta alumnes, etc.
2º.- Posada en comú i presa de decisions cap a un enfocament dels continguts del currículum més innovador dirigit a l'aprendre a aprendre i la creativitat, més adaptat a les necessitats educatives que tenen aquesta alumnes amb un nivell intel·lectual alt. Un cop finalitzat aquest punt, s'apuntarà en el full de registre a quins acords s'han arribat a cada sessió.



FULL DE SEGUIMENT DE LES REUNIONS ADAPTACIÓ CURRICULAR
Data:
Hora:
Lloc:
Persones que assisteixen:
Temes tractats i acords presos:












3º.- Organització i estructuració conjunta de les activitats i projectes proposats per a l'adaptació. Per aquesta tasca, vaig confeccionar una graella (una per a cada àrea) perquè quedés especificat per a cada activitat o projecte, els objectius que volen assolir, aspectes que es treballen, procediment, metodologia i finalment l'avaluació.


NOM ACTIVITAT  I BREU DESCRIPCIÓ
OBJECTIUS
ASPECTES QUE TREBALLA
PROCEDIMENT/APLICACIÓ
METODOLOGIA
AVALUACIÓ







































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada