diumenge, 12 de maig del 2013

FASE 3: PLA D'ORIENTACIÓ PROFESSORAT/FAMÍLIES

Elaboració d'un protocol d'identificació i d'actuació per a nens/es amb Altes Capacitats Intel·lectuals.

Des de l'escola em van fer saber que no tenien cap document on quedessin especificats quins són els passos que s'han de seguir a l'hora de dur a terme el procés d'identificació i actuació educativa amb nens que es sospita a priori que poden tenir altes capacitats, vam pensar que seria positiu elaborar-ne un molt esquematitzat i fàcil d'aplicar davant dels casos que vagin sorgint en un futur. 
Amb aquest protocol es vol donar una certa autonomia i capacitat d'actuació tant als mestres com a les psicopedagogues del centre de manera que dependència de la intervenció d'un agent extern sigui cada cop menys notable. És a dir, anar implantant a poc a poc una manera de fer molt més independent i autònoma amb els recursos tant físics com personals amb els que compta l'escola.

Els punts que tracta aquest petit protocol són:

-  Presentació del tema: Què són Altes Capacitats.
- Mecanismes per dur a terme la identificació: proves estandaritzades idònies per a aquests casos classificades segons els aspectes que mesuren o tracten i segons l'etapa educativa que pertanyen.
- Actuació educativa amb aquests casos. Tipus d'intervencions (acceleració, enriquiment, agrupament, etc.)
- Exemples de programes d'adaptació.
- Pautes per dur a terme un pla de treball curricular en equip. Presa d'acords conjunts.
- Referències bibliogràfiques d'interès.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada