dissabte, 11 de maig del 2013

FASE 3: PLA D'ORIENTACIÓ AL PROFESSORAT I ALS PARES

Confecció d'una guia informativa sobre el fenomen de les Altes Capacitats Intel·lectuals.

Molts cops ens trobem que tant els mestres com els pares tenen una idea molt segregada o molt pobre sobre el que implica tenir altes capacitats. Es sol caure en la generalització de relacionar altes capacitat únicament i exclusivament amb la superdotació, tenint un total desconeixement de que s'han de contemplar unes altres variants que també formen part d'aquest fenomen.

Davant d'aquest fet, vaig proposar a les psicopedagogues de l'escola d'elaborar una guia informativa i orientativa redactada amb un vocabulari clar i senzill que estigues a la disposició del conjunt del professorat i a les famílies amb la finalitat que en el cas dels mestres, els hi faciliti la tasca de detecció precoç de possibles casos a la seva aula, entendre millor a aquests alumnes, el que implica i millorar la resposta dels mestres en com han d'actuar davant de les necessitats educatives específiques d'aquests nens/es. Pel que fa als pares, els ajudarà a comprendre alguns dels comportaments dels seus fills/es, la importància de col·laborar i cooperar amb el col·lectiu docent per aconseguir els màxim progressos amb els alumnes, donar protagonisme a aspectes com la motivació, treballar sobre l'autoconcepte del nen/a, activitats d'estimulació cognitiva, creativa, etc.

Amb aquest treball d'orientació estic segura que s'aconseguiran molts progressos, sobretot a l'hora de detectar possibles casos que permetran donar una resposta psicopedagògica molt més temprana que permetrà dur a terme una intervenció amb l'alumne/a els més aviat possible i no deixar escapar i desenvolupar tot el possible els potencialitats internes d'aquests com a conseqüència de no haver-ho vist a temps. Així doncs, quantes més persones estiguin preparades, més recursos de detecció hi hauran i per tant, més ràpid i efectiu serà el procés d'actuació.

Aquesta guia consta dels següents punts o apartats:

- Què significa tenir altes capacitats intel·lectuals?.
- Tipologia: Superdotació, Talent i Precocitat. 
- Característiques dels alumnes/as amb Altes Capacitats (trets intel·lectuals, actitudinals i de la personalitat)
- Estratègies d'intervenció.
- Escola i família.
- Recursos de consulta: bibliografia, webgrafies i referències d'associacions, fundacions, etc.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada