divendres, 3 de maig del 2013

FASE I: ANÀLISI DEL CONTEXT I DIAGNÒSTIC (Part 5: retroalimentació/avaluació)

Reunió amb la tutora, amb els alumnes i pares per comunicar i comentar els resultats obtinguts en aquesta fase de diagnòstic.

Per separat, vaig organitzar reunions amb les diferents parts implicades en el procés d'intervenció amb la finalitat de comentar amb cadascun d'ells les conclusions resultants del treball dut a terme durant tota aquesta fase diagnòstica per detectar o descartar individualment a cada alumne la presencia o no d'Altes Capacitats, ja sigui superdotació, talent o precocitat en l'aprenentatge. 

Com?

- Tractament i exposició de les interpretacions de totes i cadascuna de les proves estandaritzades aplicades als alumnes fent ús d'un llenguatge clar i que resulti fàcil d'entendre pel receptor de les explicacions. És per aquest motiu que vaig utilitzar recursos complementaris com gràfiques, taules, etc.
Amb els pares i amb els alumnes, el comentari dels resultats es va fer de manera personal i per separat, en canvi, amb la tutora vam tractar cas per cas però tots en una mateixa sessió.
També va ser imprescindible abans de començar a comentar els resultats, explicar i aclarir conceptes claus per facilitar la seva posterior comprensió, com per exemple què és el CI i com interpretar el seu valor, què són els percentils, àrees de la intel.ligència mesurades, conceptes com la superdotació, talent, precocitat madurativa, ...

- Comentar quin seria el següent pas a seguir un cop ha finalitzat aquesta fase. Començar a definir quin serà el rol de cada part en aquesta nova fase, la de fer una adaptació curricular per a aquests alumnes mitjançant l'enriquiment i l'ampliació de continguts i procediments tenint en compte les necessitats i característiques especials de cada alumne i així explotar al màxim les seves possibilitats i el seu rendiment acadèmic.

- Programar i concretar un dia per la propera trobada, una per als alumnes i una altra amb la tutora, per organitzar i posar a la pràctica les actuacions de la fase 2 del projecte.

Durant el desenvolupament d'aquesta part del projecte, i en tot moment, tant les famílies donant el seu consentiment, interessant-se personalment i aportant tot el que necessitava i més, els alumnes molt actius i participatius posant el màxim de si mateixos, i finalment la tutora, ha esdevingut un paper importantíssim en la meva tasca en aquest projecte com a psicopedagoga mostrant una actitut de proximitat i disponibilitat, facilitant el meu apropament i el treball individual amb els seus alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada